Welcome!

This blog is dedicated to my children, siblings , close relatives, close friends and to everyone who appreciate and enjoy the beauty of sharing. All have been tested @ my kitchen , which suits my family taste. Hope it suits yours too and thanks for stopping by.



Hello,

Blog ini dipersembahkan untuk anak2 ku, saudara2 ku , sepupu2, temen2 dekat , semua orang yang menghargai dan menikmati indahnya "Berbagi". Semua resep2 ini telah di coba di dapur saya, cocok dengan selera keluarga saya, harapan besar saya, semoga sesuai juga dengan anda .Terima kasih untuk mampir ke blog saya.










Sunday, May 23, 2010

the Joy of handiwork

My LOVE affair with handiwork started since I was a little girl .
Born in Sumatera island of Indonesia. Like all small town :D there is lack of leading kids stall for toys.
My early childhood was full with all kind of handicraft activity, to fulfil our hunger toward toys.
With all kind of adventures kids nowadays can't imagine it, can't have it.
My sibling, friends and I made our own necklaces from coconut flowers, plants' seeds.
Making our own cloth dolls etc.

"In Bahasa" Indonesian language
Semua ketelibatan karya tangan saya di mulai dari saat usia saya masih kecil. Lahir Di Sumatera- Indonesia, dunia masa kecil kurang jamahan dari aneka mainan anak2 masa kini. Semua yg di-inginkan, umumnya di-ciptakan sendiri. Untung Alam menyediakan semuanya , mau bikin kalung, ambil bunga kelapa, mau main masak-masak, tinggal petik semua bahan2 di pekarangan rumah, mau main boneka, bikin sendiri dari bahan2 sisa. Suatu petualangan yang tidak di miliki anak jaman sekarang.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...